A fővárosi buszpark jelenleg majdnem 1400 járműből áll, melyek nagy része még a szocializmus derekából származó, békebeli Ikarus 200-as széria. Ezek azonban már lényegesen túlteljesítették a rájuk kiszabott futási időt, így gyakran meghibásodnak, az alkatrészellátásra és a javításra pedig rengeteg pénz és idő kárba vész. Arról nem is beszélve, hogy ezek a típusok nem tudják teljesíteni az akadálymentes közlekedés kritériumait.
A közlekedési vállalatnak azonban nincs elég pénze ahhoz, hogy egyszerre lecserélje a komplett járműállományát, ezért csak részletekben vásárol. Elméletileg a használt, de fiatalabb buszok vásárlása jobban megéri, mint a régi Ikarusok felújítása. Ráadásul lényegesen környezetbarátabbak a jelenleg használt típusoknál. A BKV ezzel szeretné még tovább növelni a szolgáltatása színvonalát, vagyis a magas jegyárakat kompenzálni úgy, hogy az utasok kényelmesebb közlekedését megvalósítja.
A közbeszerzési pályázatot még tavaly decemberben írták ki, melynek nyertese a Womy Equipment Supply nevezetű, Hollandiában bejegyzett társaság lett. A belga Van Hool A 300-as típusú alacsonypadlós buszok darabja több mint hatezer euróba kerül, ami a BKK szerint lényegesen alacsonyabb összeg, mint a jelenlegi buszok felújítási költsége.
Természetesen a járműveket még a budapesti összképhez át kell építeni, vagyis fényezni kell őket és a nyitható ablakfelületeket is meg kell növelni. A zárt vezetőfülkét és a klímaberendezést is utólag építik a járművekbe. Az átalakítás összegéről egyelőre nem esett szó, de bizonyára még így is jobban megéri. A járművek leghamarabb szeptember végén állhatnak forgalomba.