Hutiray Gyula, Budapest új, városfejlesztésért felelős főpolgármester helyettese nagyratörő terveket dédelget. Elképzelései szerint teljes mértékig megszüntethető lehetne a Déli pályaudvar, átépíthető lenne a Puskás Ferenc stadion, valamint négy éven belül elkészülhetne a 4-es metró.
Természetesen a terveket az anyagiak fogják befolyásolni, hiszen pénz nélkül semmihez sem lehet hozzáfogni. A helyettes polgármester azonban úgy látja, hogy ezek a tervek min-mind megvalósíthatók lesznek, csak megfelelő munkálatokra van szükség.
A legérdekesebb projekt talán a Déli pályaudvar bezárása lehet. Szakértők szerint ugyanis semmi szükség nem lesz a Kelenföld és a Déli pályaudvar közti szakaszra, hiszen mindkét helyről kényelmesen be lehet jutni a fővárosba. A Kelenföldi pályaudvar egyébként is a 4-es metró egyik végállomása lesz, így érthető, hogy teljesen szükségtelenné válhat a Déli pályaudvar fenntartása. Ezt az elővárosokból érkezők is kihasználhatják, hiszen menetidejük lényegesen lerövidülhet a jövőben.
A gondolatot mára nem csak a szakemberek, hanem a megújult városvezetés is támogatja, ám a döntéshozatalban mindenképpen közre kell működjenek a MÁV vezetésével. Természetesen elsősorban szükség lesz az új metróra, hiszen anélkül csak a buszok nem lennének képesek a hatalmas tömeget a belvárosba szállítani, ráadásul igencsak gazdaságtalanná válhatna a közlekedés.
A városfejlesztésért felelős főpolgármester helyettes szerint természetesen fel kell állítani egy rangsort, hogy mely projekteket lehet a jövőben megvalósítani és melyekre nem lesz fedezet. Ő úgy látja, hogy a Déli pályaudvar bezárása mindenképpen halaszthatatlan feladat, így ez a terv lehet a legesélyesebb a jövőben.