A BMW és a Siemens közös fejlesztésének, a Mini E-nek a próbaüzeme befejeződött. Egy évvel ezelőtt adta át a két gyártó a járműveket mindennapos tesztelésre magánszemélyeknek, valamint flotta-üzemeltetőknek az „Együtt Münchenért" program keretein belül.
A németek egyre komolyabban veszik környezetük védelmét, így a negyven darab autó is pillanatok alatt ideiglenes gazdára talált. A főként városi környezetben használható negyven darab jármű összesen mintegy háromszázezer kilométert tett meg tavaly óta, ezzel is bizonyítva a társadalomnak a mindennapi használatra való alkalmasságát. Sőt, a tesztelők többsége úgy nyilatkozott, hogy kifejezetten élvezetes volt a járművet vezetni.
A kocsi átlagos hatósugara nem éppen óriási, a vezetőnek be kell érnie 127 kilométerrel. Nagy meglepetésre a sofőrök nyolcvanhét százaléka úgy ítélte meg, hogy ez a távolság bőségesen kielégíti a napi használatot. Arról is kifaggatták őket, hogy mit gondolnak a töltési rendszerről. Többségük, egészen pontosan nyolcvannyolc százalékuk úgy vélte, hogy az otthoni, illetve a munkahelyen való feltöltés sokkal kellemesebb, mint egy nyilvános töltőoszlop használata.
A kocsi egyik legfontosabb vonzereje, hogy teljesen környezetbarát módon üzemel, így érthető, hogy a vezetők több mint fele azt szeretné, hogy a járműveket kizárólag megújuló energiaforrásból származó energiával lehessen feltölteni.
A tesztelők között volt a Bajor Vöröskereszt is, aki a mindennapos járóbeteg-gondozásra fordított fuvarok nyolcvankét százalékát tudta lebonyolítani a Mini E-k segítségével, így flottájának tíz darab elektromos járműve kiválóra vizsgázhatott.
A BMW és a Siemens elégedett volt a kísérlettel, és következő lépésként azt tűzte ki célul maga elé, hogy olyan gyorstöltő rendszert fejlesszen ki, amely egyenárammal működik. Ennek tesztelésére a BMW Activ-E járművét és a Siemens egyenáramú töltőoszlopát használják majd fel. A két partnercég úgy gondolja, hogy technológiájával a töltési ciklust gyorstöltés üzemmódban akár harminc percre is le tudja szorítani.