Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Bulvár
Bulvár
Egy korszak vége
Úgy tűnik, semmi sem tarthat örökké. A Mazda Wankel motoros fanatikusai most nem éppen kitörő örömmel olvashatják, hogy a japán cég befejezi a bolygódugattyús motorjainak fejlesztését.

Kiyoshi Fujiwara, a Mazda tervező és hajtáslánc részlegének vezetője elmondta, hogy a különleges erőforrás jövőbeli fejlesztését teljes mértékben szüneteltetni fogják a jövőben.

Hazai tapasztalatokból kiindulva igen komoly problémák voltak a bolygódugattyús erőművekkel, hiszen a környezetvédelmi szabványoknak nagyon nehezen felel meg, fogyasztása pedig egyenesen horrorisztikus. Rendkívül szervizigényes, és sajnos gyakori esetekben teljesen megbízhatatlan.

A gyártó szerint is több probléma van a különleges motorral, melyeknek kiküszöböléséhez hatalmas befektetésekre volna szükség. A motor vezérlésétől kezdve az üzemanyag ellátáson át a dugattyú éleinek tömítéséig rengeteg dolog felmerülhetne a motorral kapcsolatban. A Mazda pedig inkább a jövőbe tekint, így tőkéjét a legújabb SKYACTIV technológiába fekteti. Nekik sem könnyű, hiszen a bolygódugattyús erőforrások a japán gyártó lelkének egy darabját képezik. 1961-ben kapták meg a licencet az NSU gyártól, aki akkor feladta a RO80 további fejlesztésének tervét.

A motort Felix Wankel találta ki még a huszadik század első negyedében, ám a mai napig nem sikerült a köznapi használatba vinni. A Mazdának több típusát is ez az aggregát hajtotta, talán köztük a legismertebbek az RX sorozat tagjai, az RX7-es és a mai napig is az utakon látható RX8-as. Állítólag magát a rendszert már Kopernikusz is alkalmazta, ám ő nem motornak, hanem vízszivattyúnak.