Kiyoshi Fujiwara, a Mazda tervező és hajtáslánc részlegének vezetője elmondta, hogy a különleges erőforrás jövőbeli fejlesztését teljes mértékben szüneteltetni fogják a jövőben.
Hazai tapasztalatokból kiindulva igen komoly problémák voltak a bolygódugattyús erőművekkel, hiszen a környezetvédelmi szabványoknak nagyon nehezen felel meg, fogyasztása pedig egyenesen horrorisztikus. Rendkívül szervizigényes, és sajnos gyakori esetekben teljesen megbízhatatlan.
A gyártó szerint is több probléma van a különleges motorral, melyeknek kiküszöböléséhez hatalmas befektetésekre volna szükség. A motor vezérlésétől kezdve az üzemanyag ellátáson át a dugattyú éleinek tömítéséig rengeteg dolog felmerülhetne a motorral kapcsolatban. A Mazda pedig inkább a jövőbe tekint, így tőkéjét a legújabb SKYACTIV technológiába fekteti. Nekik sem könnyű, hiszen a bolygódugattyús erőforrások a japán gyártó lelkének egy darabját képezik. 1961-ben kapták meg a licencet az NSU gyártól, aki akkor feladta a RO80 további fejlesztésének tervét.
A motort Felix Wankel találta ki még a huszadik század első negyedében, ám a mai napig nem sikerült a köznapi használatba vinni. A Mazdának több típusát is ez az aggregát hajtotta, talán köztük a legismertebbek az RX sorozat tagjai, az RX7-es és a mai napig is az utakon látható RX8-as. Állítólag magát a rendszert már Kopernikusz is alkalmazta, ám ő nem motornak, hanem vízszivattyúnak.