A Volvo már régebb óta készít energiatakarékos, rendkívül biztonságos és kevesebb káros anyag kibocsátással járó megoldásokat. A Start&Stpo rendszer bevezetése mérföldkőnek számított a gyártó életében, bár eddig csak a manuális sebességváltókhoz volt elérhető. Mostantól azonban egy mérnöki újításnak köszönhetően az automata nyomatékváltó művekkel is használható.
Már az automata sebességváltókkal szerelt Volvók is működtethetők Start&Stop rendszerrel. Első lépésként a D3 kódnévvel rendelkező modellekbe, vagyis a kétliteres dízelmotorokkal szerelt változatokba építik bele a rendszert. Már az S60, a V60, V70, valamint az S80-as modellekben is elérhetővé válik a megoldás. A Start&Stop funkció tíz grammal csökkenti a gépkocsi szén-dioxid kibocsátását kilométerenként és mindemellett a fogyasztás akár fél literrel is csökkenhet száz kilométerenként. A fent említett modellek mindegyike a rendszernek köszönhetően hat literes átlagfogyasztás alatti értékekkel büszkélkedhet.
A technológia szeptembertől lesz elérhető. Eddig csak a manuális sebességváltóval szerelt járműveket készítették hasonlóképp, ugyanis eddig nem volt olyan megoldás, ami az automata sebességváltókban a motor leállítása után is megtartotta volna az olajnyomást. Egy plusz alkatrész beépítésével orvosolható lett a probléma. Ez a szerkezet nem más, mint egy villanymotor, melyet arra használnak, hogy a sebességváltó olajszivattyúját nem a dízelmotor főtengelyéről, hanem a kis villanymotor segítségével hajtják meg.
A manuális sebességváltóval rendelkező autóknál a motor csak akkor indul be újra, ha a sofőr kinyomja a kuplungot. Az automata váltóval szerelt járműveknél ez kivitelezhetetlen lenne, hiszen nincsen kuplungpedál, ezért ott a fékpedál felengedésekor indul be a rendszer.