A közelmúltban készült el az a parlamenti vizsgálóbizottsági jelentés, mely a MÁV Zrt. 2002-2010 közötti szerkezeti átalakítását vizsgálja. A leányvállalatok privatizációját is figyelembe vevő szakmai irat többek között azt is megállapítja, hogy hiba volt a MÁV Cargo Zrt. privatizációja.
Bár az állam, azaz a MÁV rendkívül magas összeget, egészen pontosan 102,5 milliárd forintot kapott érte, mégis elhamarkodott döntésként ítélik meg a vasúti szállítmányozó cég privatizációját. Sokan úgy vélik, hogy vissza kellene vásárolni, amíg még nem késő, ez azonban egyelőre csak, mint gondolat vetődött fel és jelenleg semmilyen kézzel fogható háttere nincs. Ez azonban jelenleg a környező országokhoz viszonyítva irreálisnak tűnhet, hiszen szomszédjainknál éppen ellenkező folyamatok zajlanak le.
Szlovákiában még ebben az évben értékesíteni kívánják az ottani vasúti cargo részvényeinek hatvan százalékát, ők 270 millió eurós összeget kérnek az átrakó központért, valamint a teljes mozdonyparkért. Lengyelország is hasonló cipőben jár, ők is még idén szeretnének túladni vasúti árufuvarozói cégükön. Románia és Bulgária szintén napirendi pontként tárgyalja a privatizáció ügyét.
A legfrissebb információk szerint a magyar állam részéről egyelőre még nem született semmilyen döntés a részvények visszavásárlásával kapcsolatban. Azt, hogy egyébként miből finanszíroznák a tranzakciót, senki sem tudja biztosan. A téma szakemberei azt is elképzelhetőnek tartják, hogy nem pénzzel, hanem mozdonyokkal váltanák ki a részvényeket. Ezt olyan módon tehetnék meg, hogy a MÁV tulajdonában álló, vasútvontatással foglalkozó leányvállalattól, a MÁV Trakció Zrt.-től mozdonyokat apportálnának át a Rail Cargo Hungaria Zrt.-be, így ismét részesedéshez juthatnának a vasúti árufuvarozásban, mégpedig pénz nélkül.
Egyelőre sajnos semmilyen hivatalos információval nem rendelkezünk az üggyel kapcsolatban, ám valószínűleg hamarosan komoly döntések születhetnek a visszavásárlást illetően.