A helyzet és lehetőségek értékelése megosztotta a jelenlévők véleményét. A Booz & Company ügyvezetője, Sebastian Blum szerint ugyanis a jövő az un. „nem lineáris" televíziózásé, pontosabban azé a korszaké, amikor a felhasználók választotta tartalom kerül előtérbe, nem a csatornák által sugárzott műsor és annak kínálata.
Helmut Thoma, az RTL egykori vezetője ezzel szemben szkeptikusan állt a témához. Ő úgy gondolja, a nézők a jövőben is a csatornák műsorkínálatából válogatnak majd, ez is csak egy olyan eufória-hullám, melyet a közelmúltban már láttak. „2000-ben azt hitték, hogy az internet megeszi a televíziót. De eddig még nem ette meg." - érvelt.
A Sky Deutschland programigazgatója, Gary Davey egyfajta középutat választott. Davey úgy gondolja, egyes egyedül a tartalom dönti majd el, siker lesz vagy bukás, mindegy, hogy a kínálat lineáris vagy sem.
Volt, aki árnyaltabban látta a helyzetet. Wolfgang Elsäßer, az Astra Deutschland feje szerint a nem lineáris TV nem a helyettesítője, hanem a kiegészítője a lineáris tartalomnak.
Johannes Larcher a nemzetközi Hulu („Nézd a kedvenceidet. Bármikor. Ingyen." - reklámokból finanszírozott video letöltő platform) alelnöke biztos benne, hogy a nem lineáris TV-fogyasztás emelkedni fog, főleg a fiatalabb generáció akarja függetleníteni magát a televíziós csatornák szigorú időbeosztásától, és saját maga eldönteni, például, mikor akar egy adott sorozatot megnézni - írja a sat.hu. Az on demand (választási alapú) tartalmat szolgáltató platformok Larcher szerint az irántuk való kereslet segítségével komoly ellenfelei lesznek majd a klasszikus csatornatartalmaknak.
A kérdés tehát adott, a válaszokat mégis a nézők szolgáltatják. Majd.