Bár az RX7 már régen kifutott, az RX8-ba még mindig a Wankel egység továbbfejlesztett változatát szerelték. Azonban sok problémával és nehézséggel kellett szembesülnie a japán gyártónak, majd a forgalom csökkenése, valamint az Euro-normák nem teljesítése miatt az RX8-as is végleg eltűnik a piacról.
A Mazda RX8 ugyan kifutó, ám a gyár még egy ezer darabos, Spirit-R névre keresztelt Wankel-motoros szériát kíván piacra dobni. A kocsi kézi, illetve automata sebességváltóval is elérhető, kerekei bronzos fényezésűek, a belső teret a Recaro versenyülései díszítik, a hátán pedig a Spirit-R felirat árulkodik arról, hogy mit is várhat el a vásárló az autózás élményétől. A limitált széria gyártása jövő nyáron fejeződik be, ezzel az RX8 kilenc éves pályafutása a történelem részévé válik.
A Mazda elnök-vezérigazgatója, Takashi Yamanouchi a sajtótájékoztatón közölte, hogy a sportkupé ugyan eltűnik a piacról, ám a Wankel egység fejlesztését nem fejezik be annak ellenére sem, hogy a próbálkozások ellenére sem sikerült vele az Euro 5-ös környezetvédelmi normatívákat teljesíteni. A Mazda tehát folytatja hagyományait, mint a világ egyetlen Wankel-motort gyártó és fejlesztő autómárkája.