A védővámok egyelőre a nagyobb hengerűrtartalmú, 2500 köbcentiméter feletti motorral rendelkező járműveket érinti. Ebbe a kategóriába rengeteg jármű beleesik, hiszen az amerikai erőgépek még mindig minimum nyolchengeresek. Ám ebbe a BMW x3 is beletartozik, illetve a Chrysler Jeep sorozata.
A döntés azért született meg, mert az amerikai cégek dömpingáron értékesítik járműveiket, ezzel hatalmas károkat okozva a kínai autóiparnak -tudatta a kínai kereskedelmi minisztérium. A védővám mértéke típusonként változó lesz, ugyanis a GM modelljei az ázsiai ország 12,9 százalékos büntetővámot, illetve 8,9 százalékos dömpingellenes vámot szabott ki. A BMW-ket csak két százalékos védővám terheli. A Chrysler modelljeire 8,8 százalékos dömpingellenes védővám vonatkozik, ám az állami támogatás miatt kiszabott büntetővám mértéke 6,2 százalék.
Az egyéb gyártók termékeire Kína 21,5 százalékos dömpingvámot vet ki.
Amerika állami pénzekkel támogatta a Chrysler és a GM üzemeit, így mentve meg őket a csődbe jutástól. A BMW is részesült támogatásban, sőt, az amerikai energiaügyi minisztérium a GM-et és a Ford-ot hitelekkel is támogatta.
Jelenleg Kína és az USA verseng a világ legnagyobb autópiacának szánt címért. Kína belső autóipara azonban a nem túl minőségi gyártásnak köszönhetően igen gyenge, így a piac hetven százalékát az amerikai, európai, dél-koreai és a japán gyártók adják. Tavaly ugyan nagyon belendült a kínai autópiac, hiszen harminc százalékos növekedés volt tapasztalható, ám az idei év a várakozásokon alul teljesített, mindössze öt százalékos volt a növekedés.