Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Tudomány - Áltudomány
Tudomány - Áltudomány
Süllyed a hajó
A nyíltvízi lebegő szélturbinák telepítése méretüknél fogva komoly kihívást jelent a mérnököknek. Egy ekkora monstrumot húsz kilométerre a parttól felállítani nehézkes feladat, ám a WindFlip megtalálta rá a megoldást.


A több, mint száz méter magas szélturbinákat nemcsak egyszerűen, de olcsón a helyszínre lehetne szállítani egy uszállyal, melyet a WindFlip norvég vállalat fejlesztett ki. Ezzel kimaradhat a helyszíni összeszerelés lépése.

A vállalat szerint a parttól távoli összeszerelés mindig komoly kihívást jelent a szakembereknek. Ráadásul a következő generációs turbinák már akkorák, hogy a szétszerelés szinte lehetetlen vállalkozás lenne. A megközelítés tehát az, hogy egészben kell a helyszínre szállítani őket és ott valamilyen módon el kell a vízben helyezni.

A WindFlip megoldása nem más, mint egy száz méter hosszú és harminc méter széles uszály, amelyre vízszintesen ráfektetik a hatalmas szélkereket. A turbina így tehát párhuzamos lesz a fedélzettel, vagyis nem akadályozza a hajót a gyors haladásban. Számítások szerint akár nyolc csomóval is haladhat a vontató. A helyszínre érve az uszály ballaszttartályait teleengedik vízzel, egészen pontosan tizenhétezer köbméternyivel. Ezzel a hajó orra a tenger alá süllyed egészen addig a pontig, míg függőlegesen nem áll a komplett rendszer. Ekkor az uszály elengedi a turbinát, majd sűrített levegőt pumpál a ballaszttartályokba.

A hatalmas szélkerekeket a Statoil fejlesztette, így nem véletlen az összefonódás. A WindFlip ugyanis még csak egy ötlet, azonban a két vállalat már fejleszti a rendszert.