A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium tervei szerint a rendszám a tulajdonos mindenkori lakhelyének megfelelően megyére vonatkozó jelzést kap, azonban még az sem biztos, hogy a város nevét nem tüntetik fel a táblán. Ez azért fontos, hogy például a szmogriadónál, fizetős útszakaszokon, vagy éppen bűnözők elfogásánál a hatóságok segítségére legyen a rendszám. Nem titkolt szándék, hogy a rendszámokból bevétele legyen az államnak. A médiában elhangzott tizenkétmilliárd forint nem kevés pénz és mivel ez nem egy újabb adó, így könnyű bevezetni.
Ez a gyakorlat Európa sok országában bevált szokás, kiváltképp Németországban. Az amerikai járművek is hasonló jelzéseket használnak, így nem csoda, ha kapva kapunk a lehetőségen, hogy elmondhassuk, nekünk is van ilyen. Hogy mennyiben könnyíti meg a hatóságok dolgát, azt egyelőre nem tudhatjuk, hiszen a három betű három számos rendszámot nem volt nehéz megjegyezni. Na majd most!
Aki egyedi rendszámot kért, az a befizetett százezreket újra befizetheti, vagy lesz erre valamilyen megoldás? Ha a jármű gazdát cserél, minden esetben kell majd rendszámot is cserélni rajta plusz tizenháromezerért, vagy az új rendszám személyre szóló lesz? De akkor mi lesz a vizsgamatricákkal, hiszen azok a járműre vonatkoznak? Mi értelme van az önkéntes cserének, hiszen ha valaki nem akarja, az nem cseréli le. Ki lesz, aki újabb tízezret dob ki az ablakon csak azért, hogy felvághasson az új jelzéssel? Bizonyára kevesen lesznek, hiszen a tulajdonosok többsége örül, hogy egyáltalán fenn tudja tartani járművét a nem éppen alacsony üzemanyagárak mellett. Idővel pedig úgyis kötelező lesz. Akkor meg minek halogatni?