Annak idején komoly fegyvertény volt, ha az embernek egy Peugeot 205 GTI-je volt, ugyanis a sportossá tett jármű kiválóan tapadt az útra és ment is, mint a golyó. Sokan kedvelték és még most is kedvelik, ezért döntött úgy a francia gyártó, hogy újjáéleszti a fenevadat. A járművek tömege azonban egyre nőtt az évek folyamán, így jelenleg már nem volna elég egy egyszerű szívó aggregát. Ahhoz, hogy hasonló menetteljesítményeket produkálhassanak, legalább kétszáz lóerő szükségeltetik.
A fejlesztések eredményeképpen a tanulmányautóba a Peugeot RCZ-ből már jól ismert 1,6 literes, négyhengeres, turbós erőforrást építik majd be, mely kereken kétszáz lóerőt teljesít. Ezzel a motorral elérhetővé válik az élményautó érzés, hiszen a hatsebességes váltóművel kombinálva hét másodperc alá tornázhatják a százas sprintet.
Annak idején a 205-öst sem cifrázták túl, minimális dizájnelemet kapott. Nagyobb kerekek, némi díszcsíkozás, nagyobb első spoiler, illetve a „C" oszlopon elhelyezett felirat árulkodott az autó mivoltáról. Most sem lesz ez másként, ugyanis a mérnökök nem vitték túlzásba a sportosságot. A hátsó szélvédő felett találhatunk egy kisméretű szárnyat, némi lökhárító- és küszöbtoldatot, illetve a már megszokottan nagy kerekekkel hívják fel a figyelmet arra, hogy ez egy kicsit más.
A kevés árulkodó jegy ellenére sokak kedvencévé válhat, hiszen a visszafogottság sok hetvenkedő sofőrt megtéveszthet a sofőr javára fordítva ezzel a gyorsulás mérlegét...