Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Környezetvédelem
Környezetvédelem
A Scania már az Euro 6-ot is elhagyta
Az Európai Unió az év elején hivatalosan is bejelentette az Euro 6 környezetvédelmi osztályhoz tartozó követelményrendszert annak érdekében, hogy megkezdődhessen a normának megfelelő nehéz-tehergépjárművek forgalomba helyezése.


Amint az Euro 6-os környezetvédelmi követelményrendszer megjelent, a Scania máris elkezdte európai ügyfelei részére a normának megfelelő tehergépjárműveinek leszállítását annak ellenére, hogy a szabályozás majd csak az év végén lép életbe.

Az európai uniós szabályozás az év végén lép hatályba az unió országaiban és néhány környező államban. Először a tehergépjárművekre fog vonatkozni a szabályozás, majd egy évvel később már minden, újonnan eladott járműre. A Scania nagyon előrelátó ezen a téren, hiszen járművei már a 2011-es évben is teljesítették az Euro 6-os normákat. A probléma az eladásban volt, hiszen szabályozás híján nem lehetett őket forgalomba helyezni.

A folyamatot a német kormány felgyorsította, mégpedig úgy, hogy kibővítette a szállítási ágazatnak nyújtható állami támogatások körét, melyek az Euro 6-os járműveket érintik. Ennek az volt a célja, hogy az új normáknak megfelelő járműveket mihamarább forgalomba lehessen állítani, hiszen ezzel jelentősen csökkenthető a levegőbe kerülő káros anyag mennyisége. HA még ez sem elég, a német kormány már tárgyalásokba kezdett az Euro 6-os motorral szerelt járművek kedvezőbb autópálya díjairól. Ezzel mintegy ösztönzőleg hatnak a járművek megvásárlására a magas árak ellenére is.

A szaksajtóban megjelent tesztek folyamán megvizsgálták a járművek fogyasztását. Kiderült, hogy azonos vezetési körülmények között az Euro 6-os motorral szerelt járművek kevesebb üzemanyaggal is beérik ugyanazon távolságon.

A Scania volt az első járműgyártó cég, mely már a tavalyi évben az új szabványnak is megfelelő járműveket kínált partnereinek, ezzel téve könnyebbé az átállást a jelenleg legtisztább technológiákra.

A cég többféle megoldást is alkalmaz a káros anyag kibocsátás csökkentésének érdekében. A motorok 440 és 480 lóerős kivitelben készülnek, tizenháromezer köbcentis hengerűrtartalomban. Ezek a járművek kifejezetten a hosszabb távú fuvarozásra lettek tervezve, ám bármilyen fuvarozási feladat ellátására alkalmasak. A cég folyamatosan fejleszti járműveit annak érdekében, hogy termékpalettája a vevők minden igényét kiszolgálhassa.