Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Környezetvédelem
Környezetvédelem
Révbe ért a napelemes hajó
Teljesítette küldetését és befutott a Turanor Planet Solar, vagyis a világ egyik legjobb napelemes hajója. A harmincegy méter hosszú jacht másfél év alatt kerülte meg a Földet, miközben kizárólag napenergiát használt fel működéséhez.


2010. szeptember végén indult útjára az a napelemes hajó, amely nemrégiben kötött ki Monaco kikötőjében. A Föld megkerülésére már számtalan hajó képes volt, ám egyetlenegyet sem hajtottak napelemek.

A rekordot a Turanor Planet Solar ezzel az úttal magáénak tudhatja, hiszen nincs bolygónkon másik olyan hajó, mely képes lenne hasonló attrakcióra. A jachttal a tervezőknek sikerült bebizonyítaniuk, hogy a napelemes technológia már régen megállja a helyét, akár nehéz körülmények között is. Nem is beszélve arról, hogy ez az iparág az elmúlt másfél év alatt mennyit fejlődött pozitív irányba...

A hatalmas katamarán terveit még 2004-ben készítették el. Tömege kilencvenöt tonna, melyből tíz tonnát nyomnak a lítiumos akkumulátorok. A hajó felszínét szinte mindenütt napelemek borítják, összesen 530 négyzetméternyi felületen, melyek kilencven kilowattos teljesítmény előállítására képesek.

Az út folyamán mindösszesen három darab napelem veszett kárba, az is csak azért, mert valaki ráesett. A csatlakozók is jól vizsgáztak, az 1200 darab közül mindösszesen öt darab veszett kárba, ami eléggé jó aránynak mondható. A napelemeket átlagosan kéthetente kellett takarítani, hiszen a hullámzás és a párolgás miatt sós víz került rájuk, ami nagyban rontotta hatásfokukat.
A sikeres utat lényegében káros anyag kibocsátása nélkül tette meg a hajó, így a kutatók bíznak abban, hogy a jövőben az ilyen irányú fejlesztéseket nagyban segítheti az elmúlt másfél év működési tapasztalata.