A javaslatcsomag nem a következő néhány év komolyabb fejlesztéseit taglalja, hanem meghatározza azon munkálatokat, melyek 2027-ig kizárólagos megvalósítást élveznek.
A tervek alapján talán a leglátványosabb elem az, hogy Szolnok kiemelkedő szerephez jut. Eddig a város szinte csak vasúton volt jól megközelíthető, ám a jövőben mindjárt két autópályát is kapna, melyek közül az egyik közvetlenül a fővárosból, vagyis Budapestről indulna. A másik autópálya igazán érdekfeszítő, ugyanis az osztrák határhoz közel, Körmendről indulna, majd Zalaegerszeg és Szombathely között haladna el félúton, ezután pedig Veszprém-Dunaújváros-Kecskemét útvonalon haladva érné el Szolnokot, ahonnan továbbvezetne egy Románia és egy Debrecen felé tartó leágazásig.
Úgy tűnik, a kormány befejeztetné az M0-ás autóutat Budapest körül, valamint a Dunántúlon is létrehozna egy Mohács-Kaposvár-Nagykanizsa-Zalaegerszeg-Szombathely-Győr irányú autóutat is.
A program vesztese ismét Békés- és Nógrád megye lesz, ugyanis itt az elkövetkező tizenöt évben sem fog készülni autópálya.