

A svéd cég nagyon fontosnak tartja, hogy ne csak olcsó áraival és minőségi termékeivel közvetlenül érje el vásárlóit, hanem közvetett módon is. A mai világban jó üzlet feltétele lehet ugyanis, ha a tisztább környezettel tesznek valamit az egészségesebb életért. A bloomingtoni üzlet vezetője szerint az IKEA munkatársai nem csak hangoztatják, hanem hisznek is a fenntartható működtetésben és életvitelben.
A Minnesota állambeli áruházfejlesztés a Twin Cities központot érintette. A tetőre összesen mintegy 4316 darab napelemet szereltek fel, amely száznegyvenkétezer négyzetméteres felületével az eddigi legnagyobb az átalakított áruházak közül. A szolár panelek által termelt villamos energia mintegy száz háztartás energiaszükségletét fedezi. A cég szén-dioxid kibocsátása annyival csökkent a panelek által, mintha százhatvan személyautót vontak volna ki a forgalomból.
Arról egyelőre nincs szó, hogy a magyarországi üzletek tetejére is hasonló berendezéseket szereljenek, ám abban szinte biztosak lehetünk, hogy a cég korszerűsítései nem állnak meg az amerikai munkálatok végeztével.