Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
TeRRA, avagy a megtestesült tisztaság
A Párizsi Autószalon egyik legérdekesebb fejlesztése az új Nissan Juke modellként is emlegetett TeRRA volt. Az igencsak furcsa kinézetű jármű legfontosabb tulajdonsága, hogy a vízpárán kívül semmi sem távozik a kipufogócsövön keresztül.


A Nissan bemutatta legújabb koncepcióautóját, a TeRRa-t. Az egyelőre még messze nem szériaérett változat külső és belső kialakítása érdekfeszítő, a nemes egyszerűség és a jövőbelátás adtak neki alapokat.

A karosszéria igazán egyedire sikerült, nagyon hasonlít elődjére, a Juke-ra. A vékony, húzott fényszórók és a két LED-es lámpatest valóságos egérfejként díszeleg a kocsi orrán. A jármű hátsó ajtajai hátrafelé nyílnak, így a helykihasználás éppen optimális. Ezt segítheti elő a kardánalagút hiánya, ugyanis a kocsinak az összkerékhajtás ellenére sincs szüksége kardántengelyre.

Az első kerekeket egy központi villanymotor hajtja, a hátsókat pedig két darab agymotor, melyeket összességében az újonnan fejlesztett üzemanyagcella táplál. A cella különlegessége, hogy mindössze hatodába kerül, mint korábbi, 2005-ös elődje. Ezt valószínűleg a kisebb nemesfém felhasználásnak köszönheti, ugyanis az új cellában már alig van platina. Az átlagember számára még így is borsos árúnak tűnhet a cella, ám a környezet megóvása többek szerint minden pénzt megér. A gyár egyébként már tizenöt éve fejleszt üzemanyagcellákat, így nem véletlen, hogy a 2,5 kW/l -es teljesítménysűrűséget el tudták érni vele.

A jármű belső tere szokatlan összképet mutat, hiszen egzotikus, fahatású műszerfalában egy dokkoló foglal helyet, vagyis műszeregységként egy táblagépet kell használnunk. Semmi felesleges kapcsoló, semmi felesleges tekerentyű, csak és kizárólag a legfontosabb kezelőszervek kaptak helyet a kormány körül. Lényegében mindent a tablet irányít, ezzel igazi luxust biztosítva a sofőr számára.

A TeRRA egyelőre tehát nem kerül sorozatgyártásba, ám ennek ellenére a Nissan megmutatta, hogy ő sem feledkezik meg a környezetvédelemről és továbbra is fejleszti korszakalkotó megoldásait az üzemanyagcellás és elektromos járművek területén.