A LeasePlan Hungária új személy- és kishaszongépjármű vásárlásai esetében az országos adatoknál is valamivel jobb, közel huszonkét százalékos növekményt regisztrált az első nyolc hónapban. A számok alapján az év idáig legkedveltebb cégautó típusai a Ford Focus, a Skoda Octavia, az Opel Astra és a Renault Megane.
A 2012-es magán és céges vásárlásokból összesített, országos értékesítési adatok alapján is dobogós az Octavia és a Focus, a harmadik helyen azonban kissé talán meglepő eredménnyel a Suzuki Swift áll. A hazai gyártású kisautó augusztus végéig regisztrált több mint 1300 darabos eladása azért is figyelemre méltó, mert a tavalyi időszakhoz képest itthon több mint négyszeres mennyiség kelt el e modellből. Az európai piacvezető modell, a VW Golf idén hazánkban egyelőre nem került fel a TOP 10-es listára, a kontinensen magasan legtöbbet értékesítő Volkswagen azonban hazánkban is az élen áll a márkák versenyében.
Magyarországon az összes személy- és kishaszongépjármű eladás több, mint hetven százalékát a vállalatok számára értékesített modellek jelentik, így kiemelt jelentőségű, hogy e területen is némi bővülés tapasztalható - mondta el Pesti Tímea a LeasePlan Hungária Zrt. kereskedelmi igazgatója. Európa tizenkét országában is optimisták a nagy flottával rendelkező cégek döntéshozói. A Corporate Vehicle Observatory Barométere 3600 döntéshozói vélemény alapján a flották növekedését prognosztizálja az elkövetkező három évben. A száznál több főt foglalkoztató vállalatok vezetőinek egynegyede is ezen a véleményen volt és mindössze hat százalékuk számít visszaesésre.
Az optimista várakozásokról tanúskodik az is, hogy idén az Európában megkérdezett flottatulajdonosok a tavalyihoz képest kétszer akkora számban (harmincöt százalék) emelték ki, hogy a cégautó nem csak munkaeszköz vállalatuknál, hanem jelentős szerepe van az értékes munkaerő motiválásában és megtartásában. Ezen vélemények alapján úgy tűnik tehát, hogy a vállalati gépjárművek vásárlása hosszú távon biztosított.
Pesti Tímea szerint a LeasePlan hazai leányvállalatának tapasztalatai is összecsengenek az európai várakozásokkal. „Biztatónak tartjuk a hazai országos adatokban és a flottaautó értékesítésünkben az idei év első időszakában elért emelkedést, és arra számítunk, hogy az elkövetkező időben is pozitív tartományban maradnak a számok. A növekedés hátterében állhat az év elején lecsökkentett regisztrációs adó, amelynek hatására a környező országokkal összehasonlítva megéri az autókat Magyarországon forgalomba helyeztetni. Ebből adódóan valószínűleg több gépkocsit vásároltak idén hazánkban, mint amennyit ténylegesen használnak majd a határokon belül."
Az Európa szerte most tapasztalt visszaesés különösen a 2009-es, több uniós országában, de legsikeresebben Németországban indított roncsautó-beszámítási program által generált, magas értékesítési számokhoz képest látványos. A tavalyi év első nyolc hónapjának számaihoz viszonyítva a legnagyobb visszaesést Európában a Görög és Portugál piacon tapasztalták.