Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
A japánok az üzemanyagcellában hisznek
A Toyota, a Nissan, a Honda és egy skandináv energetikai cég nemrégiben megállapodott, hogy Európa északi államait hidrogénnel és az azt tankoló járművekkel fogják ellátni. Ez nagy előrelépést jelenthet az országok uniós vállalásaira való tekintettel is.


A vállalatok közül a Toyota az, aki hibrid járműveivel vezeti a piacot, ám a Honda emelkedik ki az üzemanyagcellás autók fejlesztése terén. A hidrogén és oxigén egyesítésével, vagyis fordított elektrolízissel működő járművek kipufogócsövén csak víz távozik, mivel az egyesüléskor elektromos áram jön létre, melyet a villanymotor meghajtására használnak fel. A Honda a nyolcvanas években már megkezdte az üzemanyagcellák fejlesztését, és nemrég bejelentette, hogy 2015-től az USA-ba és Japánba hidrogénhajtású járműveket is fog szállítani.

Dánia, Svédország, Norvégia és Izland szakértői korábban megjósolták, hogy az üzemanyagcellás járművek megjelenése nagyjából 2015-re tehető. Éppen ezért most született meg a megállapodás, miszerint az autóipari és energetikai cégek 2014-től azon fognak dolgozni, hogy a skandináv országokban minél szélesebb körben hidrogénhajtású járművekhez juthassanak a felhasználók. Ehhez azonban mindenekelőtt az infrastruktúrát kell kiépíteni, amiben az autógyárak nagy segítséget nyújthatnak az energetikai cégeknek már részben kialakult technológiáiknak köszönhetően.

Két év múlva tehát már nem csak Japánban és Amerikában, hanem Észak- és Nyugat-Európában is elérhetőek lesznek a hosszadalmas elektromos feltöltést nem igénylő, gyakorlatilag emisszió mentes járművek.