Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Kibocsátásmentes üzemanyagok az Auditól
A jövő év közepétől kezdheti meg teljes értékű termelését az Audi németországi e-cng gyára. A tervek szerint az üzemben teljesen kibocsátásmentes autógázt állítanak majd elő. A mérnökök azonban már továbbléptek és az e-dízel, valamint az e-etanol gyártási technológiáján dolgoznak.


A németországi Werltében már jövő tavasszal megkezdheti termelését az Audi e-cng üzeme, ahol vízbontással és szén-dioxid hozzáadásával állítják majd elő az e-gas névre keresztelt terméket.

A körülbelül hat megawattos teljesítményű üzemben első lépcsőben a szél-, illetve napenergiából előállított villamos árammal elektrolízis segítségével állítják majd elő a hidrogént, amely egyébként önmagában is alkalmas lenne hidrogéncellás autók működtetésére. Ez azonban még nem kiforrott technológia, így inkább szén-dioxid hozzáadásával metánt állítanak elő a hidrogénből, amely akár a földgázrendszerbe ipari méretekben való betáplálásra is alkalmas. Mivel a gyártás során felhasznált szén-dioxid mennyisége pontosan megfelel az autók által kibocsátott mennyiségnek, így körfolyamat alakul ki, vagyis a gyártás kibocsátássemleges.

Az így készített gáz kémiailag tökéletesen megegyezik a fosszilis metán üzemanyaggal, a gyár pedig mintegy ezer tonnát állít majd elő belőle évente, ami 2800 tonna szén-dioxid felhasználást jelent. Ez a mennyiség ezerötszáz gépkocsi tizenötezer kilométeren keresztüli hajtására elegendő.

Az Audi szerint ez a megoldás az energia raktározására is tökéletes, hiszen szélerőművek esetében a szeles időszakokban termelt többletenergiát a földgázrendszerben lehet így tárolni.

A kutatók folyamatosan dolgoznak az e-dízel és e-etanol kifejlesztésén, mely szintén kibocsátássemleges üzemanyagként hódíthatja meg a piacot. Ezek a hajtóanyagok öt-hat éven belül kerülhetnek piacra. Előállításukhoz kizárólag vizet, napfényt és baktériumokat használnak majd, a folyamat pedig a fotoszintézis elvén alapul. Az amerikai Joule vállalattal közösen fejlesztik az üzemanyagokat, melyek egyáltalán nem befolyásolják majd az élelmiszertermelést, ráadásul sós és édes vízben egyaránt működtethető folyamattal jönnek létre.