A szerződés nyolc évre szól, két év opcióval. A szolgáltatót bármilyen minőségi probléma esetén vagy járatkimaradás esetén a BKK kötbérezi, sőt, ha három százalék fölé megy a járatkimaradások száma (ma a BKV buszparkja öt százalék fölötti értékeket produkál), a kötbérezésen túl a szerződés felmondására is lehetősége nyílik a BKK-nak.
A kiválasztott szolgáltató, a VT-Transman Kft. 1999 óta működik közre Budapesten a tömegközlekedés lebonyolításában, 2012-ig mint a BKV Zrt. alvállalkozója, 2012 májusától pedig közvetlenül a BKK-val kötött közszolgáltatási szerződés alapján közlekedtetik autóbuszaikat. A nyertes vállalkozás tehát tapasztalatokkal rendelkezik a helyi autóbuszok üzemeltetésében és a budapesti tömegközlekedés színvonalas lebonyolításában.
A pályázaton a VT-Transman Kft. hetvenöt darab szóló és hetvenöt darab csuklós, Mercedes-Benz Citaro 2 típusú, német gyártmányú autóbusz forgalomba állítását vállalta, a szóló autóbuszok esetében 663 Ft/kocsikilométer (Ft/kkm), a csuklós buszok esetében 797 Ft/kkm vállalkozási díjért. Az új járművek drágábban fognak üzemelni, mint az általuk kiváltott huszonhárom-huszonhét éves Ikarus-buszok, hiszen azok működési költségeiben az amortizáció már nem jelenik meg, illetve az újabb járművek (pl. a klíma miatt) eleve drágábban üzemeltethetők. Ugyanakkor a BKK szakértői vizsgálatai egyértelműen alátámasztották: ez az üzemeltetési modell egyértelműen olcsóbb, mint a régi buszok hosszútávon történő továbbüzemeltetése és felújítása, vagy akár a BKV általi új busz beszerzés.
Az új autóbuszok elsősorban Budapest északi és keleti részén, a III., IV., XIII., XIV., XV., és a XVI. kerületekben, illetve az onnan kiinduló vonalakon fognak közlekedni. Az érintett járatok teljes körű véglegesítése az üzembe állásig fog megtörténni, de már most kijelenthető, hogy számos, fontos útvonalon meg fognak jelenni az új autóbusz. A csuklós autóbuszokkal fejlődni fog többek között a 7-es és 173-as vonalcsoport szolgáltatása és további vonalakon is meg fognak jelenni az új buszok.
Az új autóbuszok forgalomba állítása lehetővé teszi, hogy a BKV rendkívül elöregedett, rossz állapotú autóbuszparkjából a legöregebb, leggyakrabban elromló autóbuszok selejtezésre kerülhessenek, bár egy részük az 1-es és 3-as villamosok jövőre kezdődő felújításának pótlási igénye miatt forgalomban marad még néhány évig. Ez azt jelenti, hogy az utazóközönség nemcsak azokon a területeken tapasztalhatja az autóbuszok állapotának javulását, ahol az új buszok forgalomba állnak, hanem Budapest-szerte tapasztalható lesz a buszközlekedés színvonalának a javulása.
A tender korábbi részeinek keretében eddig jó állapotú, de használt autóbuszok álltak forgalomba. Ezen autóbuszok 1+1, illetve 2+1 éves szerződés keretében közlekednek Budapesten, a forgalomba állított használt autóbuszok száma összesen 100 darab. A 2013-ban forgalomba álló százötven új busszal együtt már kétszázötven megbízható autóbusz vesz részt külső szolgáltató üzemeltetésében Budapest közlekedésében az első tendercsomag eredményeképpen. Ezt a számot növelik tovább a BKV Zrt.-nél 2012-ben már forgalomba állt és az év további részében forgalomba álló, korszerű, alacsonypadlós használt autóbuszok és trolibuszok, amik csak 2012-ben további, közel 100 db akadálymentes jármű üzembe állását jelentik.