Az Opel Adam a Mini és a Fiat 500 legnagyobb ellenfele lehet annak ellenére is, hogy nem készül belőle elektromos változat. A kezdeti tervek szerint a hagyományos erőforrások mellett elektromos hajtással is szerelték volna, ám az Opel a magas fejlesztési költségekre hivatkozva leállította a fejlesztéseket. Alfred Rieck, értékesítési igazgató elmondta, hogy hiába érkezett volna az elektromos hajtás a csoporton belüli Chevrolet Sparkból, túlzottan magasra rúgtak volna a költségek, amit a vásárlók többsége nem fizetne meg. A jelenlegi technológia pedig nem engedi meg, hogy lejjebb szorítsák az árakat.
Az autó gyártása csak akkor érné meg, ha elegendő darabszámot tudnának belőle értékesíteni, erre azonban vajmi kevés esélyt látnak a mérnökök.
A Chevrolet Spark EV fejlesztése azonban ennek ellenére sem áll le. Az Adamot jövő januárban kezdik majd értékesíteni, egyelőre azonban csak az 1,2 és az 1,4 literes, négyhengeres benzinmotorokkal. Később kaphatja csak meg az egyliteres, turbófeltöltővel szerelt erőforrást, mely száz lóerő alatti és e feletti teljesítményopcióval érkezik.
Ha az EV nem is kerül piacra, azért a kevésbé takarékos, ám várhatóan élménydús vezetést produkáló 1,6 literes, turbófeltöltős, 192 lóerős OPC erőforrást kiadja majd kezei közül a gyártó. A motor maximális nyomatéka 230 Nm lesz, mellyel a cég főmérnöke szerint az aprócska jármű karosszériája és fékrendszere is megbirkózik majd.