Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Nem lesz Adam EV
Az Opel nemrégiben leállította az elektromos Adam fejlesztését, mégpedig a magas költségek miatt. A hajtáslánc jövőre mutatkozik majd be a Chevrolet Sparkban.


Az elektromos meghajtás bekerülési költségei olyan mértékben vitték volna fel az Adam árát, hogy az lényegében eladhatatlan lett volna, ezért leállították a fejlesztést. Az OPC változat azonban így is szép élményekkel kecsegtet...

Az Opel Adam a Mini és a Fiat 500 legnagyobb ellenfele lehet annak ellenére is, hogy nem készül belőle elektromos változat. A kezdeti tervek szerint a hagyományos erőforrások mellett elektromos hajtással is szerelték volna, ám az Opel a magas fejlesztési költségekre hivatkozva leállította a fejlesztéseket. Alfred Rieck, értékesítési igazgató elmondta, hogy hiába érkezett volna az elektromos hajtás a csoporton belüli Chevrolet Sparkból, túlzottan magasra rúgtak volna a költségek, amit a vásárlók többsége nem fizetne meg. A jelenlegi technológia pedig nem engedi meg, hogy lejjebb szorítsák az árakat.

Az autó gyártása csak akkor érné meg, ha elegendő darabszámot tudnának belőle értékesíteni, erre azonban vajmi kevés esélyt látnak a mérnökök.

A Chevrolet Spark EV fejlesztése azonban ennek ellenére sem áll le. Az Adamot jövő januárban kezdik majd értékesíteni, egyelőre azonban csak az 1,2 és az 1,4 literes, négyhengeres benzinmotorokkal. Később kaphatja csak meg az egyliteres, turbófeltöltővel szerelt erőforrást, mely száz lóerő alatti és e feletti teljesítményopcióval érkezik.

Ha az EV nem is kerül piacra, azért a kevésbé takarékos, ám várhatóan élménydús vezetést produkáló 1,6 literes, turbófeltöltős, 192 lóerős OPC erőforrást kiadja majd kezei közül a gyártó. A motor maximális nyomatéka 230 Nm lesz, mellyel a cég főmérnöke szerint az aprócska jármű karosszériája és fékrendszere is megbirkózik majd.