Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közélet
Közélet
Jön az elektronikus jegy
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) által a közelmúltban megkezdett budapesti elektronikus jegyrendszer előkészítése és bevezetése Tarlós István főpolgármester programjának részeként, a Fővárosi Közgyűlés megbízásából és támogatásával történik. Az ország legnagyobb, legtöbb ügyfél által igénybe vett közlekedési hálózatának régi nagy hiányossága a korszerű, könnyen és egyszerűen használható rendszer, mely az ügyfelek igényeihez rugalmasan, költséghatékonyan tud alkalmazkodni.


Mintegy egy éves tárgyalássorozat eredményeképpen, január végén az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank (EBRD) bejelentette, hogy 54,2 millió euró értékben finanszírozná a BKK elektronikus jegyrendszer bevezetésére irányuló projektjét. A projekt megvalósításáért felelős BKK a tavalyi évben elkészült és a Fővárosi Közgyűlés által is elfogadott megvalósítási koncepcióját a bank megismerte és támogatja, annak mentén folynak az előkészületek. A hitelszerződés aláírására - az EBRD által lebonyolítandó átvilágítást és további egyeztetéseket, valamint a Fővárosi Közgyűlés jóváhagyását követően - nyár elején kerülhet sor. A jegy- és bérletbevételekért, illetve az értékesítésért felelős BKK, mint a projekt végrehajtója lesz a hitel felvevője.
Az EBRD bejelentésével párhuzamosan a BKK elindította a beszerzés előkészítését. A szerződéskötésre a nyertessel az év második felében kerülhet sor, a rendszer bevezetése jövőre indulhat. Az előkészítés irányításával a főpolgármester Vitézy Dávid vezérigazgatót bízta meg.
Az elektronikus jegyrendszer tervezett, 2014-től fokozatosan, több ütemben történő bevezetése számos kézzelfogható változást hoz.

A bérletigazolványt felváltja egy chipkártya, a papír-bérletszelvény megszűnik, és virtuális termékké válik. Hasonlóan működik majd, mint egy bankszámla, a hozzá tartozó bankkártya, illetve a pénz, ami a számlán van. A számlát a BKK fogja vezetni, a bankkártyának az utazási kártya felel meg, míg a számlán lesz nyilvántartva a bérlet. A bérletesek kártyája fényképpel lesz ellátva és névre szóló lesz. Lehetőség lesz a bérlet automatikus meghosszabbítására vagy a kártya elvesztése esetén annak zökkenőmentes letiltására és a bérlet új kártyára való áttöltésére.

Az eddig megszokott vonaljegyet felváltja az időalapú jegy, amely érvényességi idején belül (harminc vagy hatvan perc - a közeljövőben dől el) korlátlan számú átszállást és utazást biztosít.
Új jegyérvényesítőket telepítenek, ami lehetővé teszi a napi költési limit bevezetését. Ez azt jelenti, hogy ha a jeggyel utazók egy napon belül adott időn belül meghatározott számú jegyet használnak fel, akkor utána aznap már többet nem von le a rendszer az ügyfél kártyájáról.

Az utazási kártyákat és az azokhoz tartozó utazási számlát a jövőben az interneten vagy telefonos ügyfélszolgálat segítségével is fel lehet tölteni. Természetesen a helyszínen a jövőben is meg lehet váltani a jegyeket és bérleteket, a megszokott jegypénztárakban illetve az elektronikus jegyrendszer megújításának első, előrehozott ütemeként megújítani tervezett jegykiadó automatákban.

Az elektronikus jegyrendszer bevezetésével az ellenőrök hordozható készülékekkel fogják ellenőrizni a jegyek és bérletek érvényességét. A metró- és bizonyos HÉV-állomásokra automatikusan működő be- és kiléptető kapukat telepítenek, melyektől a bliccelés visszaszorulását várják.

A BKK rendszere alkalmas lesz a bankok által kibocsátott, itthon és világszerte tömegesen elterjedő érintés nélküli bankkártyák közvetlen használatára is. Ebben az esetben a kártya birtokosának nem kell semmilyen jegyet előre vennie, egyszerűen utólag fizet, hiszen másnap hajnalban, összesítve, automatizáltan vonnánk le előző napi utazásaihoz rendelt jegyek, vagy napijegy árát.
Az utasok számára egyszerű és átlátható rendszer mögött Magyarország egyik legösszetettebb közlekedésinformatikai fejlesztése áll, hiszen a projekt keretében - többek közt - minden budapesti villamost, trolibuszt és buszt új jegyérvényesítő készülékkel kell ellátni a bérletkártyák bevezetésével párhuzamosan ahhoz, hogy a papírjegyeket is kiválthassuk, a metróállomásokon több száz kaput kell felszerelni és több százezer utas számára kell új bérletkártyát legyártani és eljuttatni.