Az EBRD bejelentésével párhuzamosan a BKK elindította a beszerzés előkészítését. A szerződéskötésre a nyertessel az év második felében kerülhet sor, a rendszer bevezetése jövőre indulhat. Az előkészítés irányításával a főpolgármester Vitézy Dávid vezérigazgatót bízta meg.
Az elektronikus jegyrendszer tervezett, 2014-től fokozatosan, több ütemben történő bevezetése számos kézzelfogható változást hoz.
A bérletigazolványt felváltja egy chipkártya, a papír-bérletszelvény megszűnik, és virtuális termékké válik. Hasonlóan működik majd, mint egy bankszámla, a hozzá tartozó bankkártya, illetve a pénz, ami a számlán van. A számlát a BKK fogja vezetni, a bankkártyának az utazási kártya felel meg, míg a számlán lesz nyilvántartva a bérlet. A bérletesek kártyája fényképpel lesz ellátva és névre szóló lesz. Lehetőség lesz a bérlet automatikus meghosszabbítására vagy a kártya elvesztése esetén annak zökkenőmentes letiltására és a bérlet új kártyára való áttöltésére.
Az eddig megszokott vonaljegyet felváltja az időalapú jegy, amely érvényességi idején belül (harminc vagy hatvan perc - a közeljövőben dől el) korlátlan számú átszállást és utazást biztosít.
Új jegyérvényesítőket telepítenek, ami lehetővé teszi a napi költési limit bevezetését. Ez azt jelenti, hogy ha a jeggyel utazók egy napon belül adott időn belül meghatározott számú jegyet használnak fel, akkor utána aznap már többet nem von le a rendszer az ügyfél kártyájáról.
Az utazási kártyákat és az azokhoz tartozó utazási számlát a jövőben az interneten vagy telefonos ügyfélszolgálat segítségével is fel lehet tölteni. Természetesen a helyszínen a jövőben is meg lehet váltani a jegyeket és bérleteket, a megszokott jegypénztárakban illetve az elektronikus jegyrendszer megújításának első, előrehozott ütemeként megújítani tervezett jegykiadó automatákban.
Az elektronikus jegyrendszer bevezetésével az ellenőrök hordozható készülékekkel fogják ellenőrizni a jegyek és bérletek érvényességét. A metró- és bizonyos HÉV-állomásokra automatikusan működő be- és kiléptető kapukat telepítenek, melyektől a bliccelés visszaszorulását várják.
A BKK rendszere alkalmas lesz a bankok által kibocsátott, itthon és világszerte tömegesen elterjedő érintés nélküli bankkártyák közvetlen használatára is. Ebben az esetben a kártya birtokosának nem kell semmilyen jegyet előre vennie, egyszerűen utólag fizet, hiszen másnap hajnalban, összesítve, automatizáltan vonnánk le előző napi utazásaihoz rendelt jegyek, vagy napijegy árát.
Az utasok számára egyszerű és átlátható rendszer mögött Magyarország egyik legösszetettebb közlekedésinformatikai fejlesztése áll, hiszen a projekt keretében - többek közt - minden budapesti villamost, trolibuszt és buszt új jegyérvényesítő készülékkel kell ellátni a bérletkártyák bevezetésével párhuzamosan ahhoz, hogy a papírjegyeket is kiválthassuk, a metróállomásokon több száz kaput kell felszerelni és több százezer utas számára kell új bérletkártyát legyártani és eljuttatni.