Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Rekonstrukció az M3-as metróvonalon
Az M3-as metróvonal egyre rosszabb állapotban van, így nemsokára hasonló felújítás veheti kezdetét, mint amilyen 2004 és 2008 között történt az M2-es metróvonalon.


A műszaki állapotok olyan mértékben leromlottak, hogy a rekonstrukcióig hátralevő, az uniós források megszerzéséhez, jóváhagyásához szükséges néhány évben már csak jelentős korlátozásokkal tudnák biztonságosan üzemeltetni a vonalat, ezért haladéktalanul megkezdik a leginkább elhasználódott sínszálak cseréjét, ezek pontos helyszíneit szakértői vizsgálat alapján határozták meg. Ez a síncsere még nem a teljes rekonstrukció része, a munka a vonal biztonságos közlekedésének fenntartásához szükséges. A BKK és a BKV egyidejűleg már dolgozik egy olyan európai uniós nagyprojekt előkészítésén, amely az M3-as vonal járműparkjának megújítását és a vonal teljes infrastrukturális felújítását célozza, erre azonban csak a 2014-ben kezdődő hétéves uniós finanszírozási időszakban látnak lehetőséget, addig a tervezési, előkészítési munkákat végzik el.

Ellenőrzés és intézkedések

• Az M3-as metróvonal sínállapot-ellenőrzésével megbízott vállalkozó vizsgálati anyagában összesen mintegy 49 kilométer sínszál cseréjét irányozta elő 2012 áprilisában.
• Jelenleg is folyamatos mérésekkel ellenőrzik a sínek állapotát. A hagyományos méréseken kívül kísérleti szakaszon egy új, mágneses anyagvizsgálati alapon nyugvó eljárást is kipróbálnak. Az eljárás gyorsabb és egyszerűbben végezhető, mint a hagyományos technológiával végzett mérések.
• Valamennyi szakágra kiterjedően szakértői bejárásokat, ellenőrzéseket végeztek, illetve olyan szakmai jelentések készültek és készülnek folyamatosan, amelyek alapján tervezik a rövidtávú beavatkozásokat, illetve a rekonstrukció műszaki tartalmát is.
• A külső szakértők által elkészített technológia alapján folyamatosan végzik az elöregedett orosz járművek műszaki auditját, és végrehajtják az ezek alapján szükséges beavatkozásokat.
Új sínek beszerzése
• A BKV Zrt. 15 kilométer sínszál beszerzésére indított közbeszerzési eljárást 2012 negyedik negyedévében. Az első, mintegy 2553 méteres tételre a szerződést megkötötték, a beszállítás nagyrészt még 2012-ben megtörtént, a síncserék előkészítés alatt állnak. A cserék elvégzéséhez szükséges még néhány alkatrész, ezek beérkezése néhány héten belül várható. A feladatot saját kapacitásából végzi el a BKV.
• A szerződés további négy tételének közbeszerzési elbírálása is megtörtént, a vállalkozási szerződést várhatóan február elején kötik meg. Terveik szerint a vállalkozó a megrendelt mennyiséget április végéig leszállítja. A sínszálakat a BKV 2013 végéig tudja kicserélni.
• A MÁV által értékesíthetőnek ítélt 15 600 méter sín megvásárlásával kapcsolatban az NFM és a MÁV segítségével megállapodás jött létre. A MÁV által kb. 120 millió forintra prognosztizált vételár kedvezőnek ítélhető, de annak pontos meghatározásához külső szakértő által végzett értékbecslés is szükséges, amit kezdeményeztek a MÁV-nál. A Magyar Nemzeti Vagyonkezelő - a MÁV-tól kiépített sínek tulajdonosi jogai felett rendelkezőként - ez alapján fogja meghatározni a végleges vételárat, és utána kezdődhet a sínek felhasználása.
• A használt sínek beépítését saját kapacitásból nem tudja elvégezni a BKV, ezért közbeszerzési eljárást indítanak 34 kilométernyi sínanyag beépítésére (a 15 kilométer saját kapacitású beépítésen kívül ennyi szükséges az összesen 49 kilométerhez). A műszaki diszpozíció összeállítása elkészült, a közbeszerzési kiírás rövidesen megjelenik.
A BKK 2011 áprilisában támogatási kérelemmel fordult az NFM-hez a metróvonal rekonstrukciójának európai uniós (KÖZOP) forrásból történő támogatása érdekében. Az NFM 2012. november 15-én meghozott döntése alapján a BKK mint Kedvezményezett a projekt tervi előkészítésére vissza nem térítendő támogatásban részesülhet. A támogatási szerződés megkötése érdekében szükséges egyeztetések folynak.
A támogatási szerződés megkötését követően ez év tavaszán kiírják a közbeszerzési eljárást a rekonstrukció, valamint az északi meghosszabbítás teljes körű tervezési feladatainak elvégzésére.
A projekt fő elemei (amelyek megvalósítására a 2014-2020 közötti európai uniós finanszírozási ciklusban kerülhet sor) az alábbiak:
• megújulhat a teljes infrastruktúra, ennek keretében:
o teljes hosszában megújulhat a pálya, a sínek és lekötések, a jelen időszakban beszerzés alatt lévő használt sínszálak helyére is újak kerülnek,
o orvosolhatják az alagutak vízszivárgási, vízelvezetési problémáit, ezzel elkerülik a pálya romlását leginkább előidéző állapotromlást,
o fokozhatják a metró biztonságát, új tűzvédelmi rendszer kerül telepítésre, hatékonyabb lesz a hő- és füstelvezető rendszer,
o megtörténhet a biztosítóberendezési, járművezérlési és távközlő rendszer cseréje, ezáltal javul a forgalombiztonság,

• szintén megújulhatnak az állomások, utasforgalmi terek, minden állomáson egységes, modern belsőépítészeti arculatot kap, megújul a világítási és utastájékoztatási rendszer,
• elvégezhetik a meglévő mozgólépcsők felújítását, cseréjét, új mozgólépcsőket építenek be azon állomásokon, ahol jelenleg nincsenek,
• minden, felszín alatti állomást és a vizsgálati eredményektől függően mélyállomásokat liftekkel látnak el, ahol ez műszakilag reálisan megoldható,
• megújulhat a teljes járműpark, a pontos megoldás a következő EU-finanszírozási ciklusban rendelkezésre álló forrásoktól függ,
• a meglévő szakasz felújítása mellett a támogatási források rendelkezésre állása esetén megvalósíthatják a vonal északi meghosszabbítását a káposztásmegyeri lakótelepig, az M0-s körgyűrűről megközelíthető, P+R parkolóval ellátott intermodális csomópontot alakíthatnak ki, ezáltal jelentősen javítva a IV. és XV. kerületben lakók, valamint a főváros északi agglomerációjának lakói számára a belváros elérhetőségét.