Vélemény
Mindentudó fogyasztóvédők
„Boldogok a tudásban szegények" jut eszembe egy parafrázis a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (FEOSZ) közleményét olvasva, ami szerint „nem a fogyasztónak kell viselnie annak a következményét, ha a szolgáltató nincs felkészülve januárban a hóesés által okozott nehézségekre".
A FEOSZ jövő héten tárgyalást kezdeményez az E.ON Áramszolgáltató Zrt.-vel, (csak jelzem a mindentudóknak, ilyen nevű cég nincs, gondolom a három Áramhálózati Zrt-re gondoltak) hogy megbeszéljék a fogyasztók kártalanítását, illetve a kötbér elszámolását a nyugat-dunántúli áramkimaradások miatt. A civil fogyasztóvédelmi szervezet arra hívja fel a figyelmet, ha az áramszolgáltatás nem felel meg a szerződésben vállalt követelményeknek, akkor a szolgáltató helytállással tartozik. Ez már inkább a FEOSZ reszortja. De ők továbbmennek: álláspontjuk szerint „az E.ON Áramszolgáltató Zrt. (jelzés dettó) nem volt felkészülve a téli időjárásnak megfelelő szolgáltatásnyújtásra."
A törött oszlopokat, szakadt vezetékeket látva, és a munkagépek jéghideg sárba süllyedésén elszörnyedve csak találgatom, mit gondol a fogyasztóvédő megfelelő felkészülésnek? Megnyilatkozásából kitűnik, hogy lövése sincs a hálózatépítésről, üzemeltetésről. Vajon milyen mélyen gyökerezik a hamis tudat, hogy legyőztük a természetet?
Az a tény, hogy még az Energia Hivatal is előbb vizsgál, aztán mond véleményt, sem tartja vissza hős védőinket az azonnali ítélethozataltól.
Javaslom , maradjanak a kaptafánál, kényelmes foteljeikből szigorúan csak a szerződéseket vizsgálják és az abban foglaltakhoz tartsák magukat, tartassák a szolgáltatót, esetleg harcoljanak ki egy kis ráadást. Ennyi a feladatuk, és ez épp elég.
Tóth István
tervező, nem áramszolgáltatói alkalmazott