Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Kezdődik az M4-es autópálya építése
A huszonkilenc kilométeres autópálya három részben épül: az első az Abony és a Tisza közötti 13,4 kilométeres, a második a Tisza-hidat magába foglaló 2,3 kilométeres, a harmadik pedig a Fegyvernekig tartó mintegy 13,2 kilométeres szakasz.


A 13, 4 km hosszú szakasz nyertes kivitelezője a CHSM Konzorcium (Colas Hungária Zrt. és SWIETELSKY Magyarország Kft.), a kivitelezés nettó összege 46.705.740.976 forint, a második szakasz nyertese az Acél-Híd Konzorcium, a kivitelezés összege nettó 32.590.246.347 forint, a Fegyvernekig tartó 13,2 km-es szakasz építtetője a STRABAG Általános Építő Kft., a kivitelezés nettó összege 31.500.496.581 forint.

Az Abony és a Tisza közötti 13,4 km hosszú, 2x2 sávos és leállósávos úton tizenhárom műtárgy, egy darab kétoldali komplex és egy darab kétoldali egyszerű autópálya-pihenő, valamint két csomópont és kilenc különszintű keresztezés lesz. A 13,4 km hosszú munkaterületből 9 km a Zagyva-Tisza folyók közé esik, itt a kivitelezőnek végig ár- és NATURA 2000-es területen kell dolgoznia, a talajviszonyok az útépítés szempontjából nagyon kedvezőtlenek. Ahhoz, hogy autópályához alkalmas, azaz megfelelő teherbíró képességű altalajt lehessen előállítani több, mint 2,2 millió köbméter földmunkára van szükség, melynek kivitelezési költsége közel 12,5 milliárd forint.

A második szakasz egy darab 416 m hosszú ártéri hidat, egy 756 m hosszú új Tisza hidat és egy kisebb pályahidat tartalmaz. A talajviszonyok itt is nagyon speciálisak, mert a nyomvonal a Tisza árterületén halad. Ebből kifolyólag töltésalapozást kell végezni, amely szükséges a kellő teherbírású altalajhoz. A három híd költsége nettó 22,3 milliárd forint.

A Tiszától Fegyvernekig tartó szakasz hossza 13,2 km. Az út kétszer kétsávos lesz, elválasztó sávval, leállósávval. A szakaszon két csomópont, tizenegy műtárgy, húsz kilométer földút, öt kilométer országos közút, hat kilométer zajárnyékoló fal, kétoldali tengelysúlymérő hely épül. A Tisza és a Tisza holt ágának közelsége miatt a talajviszonyok nagyon kedvezőtlenek az útépítés szempontjából, a jelentős belvíz miatt a földmunka és a vízelvezetés valamint a víztelenítés a kivitelezési költség harmadát teszi ki, azaz közel 10 milliárd forintot.

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. október 22-én átadta mindhárom munkaterületet a nyertes vállalkozóknak. Jelenleg a kivitelezés megkezdéséhez szükséges előkészítő munkák folynak: építési ütemterv készítése, a szállítóútvonalak állapotfelmerése, előzetes környezetvédelmi monitoring stb. Ezt követően várhatóan novemberben mindhárom szakaszon megindulhat a műtárgyak próbacölöpözése, valamint az előkészítő munkálatok (cserje- és bozótirtás, humuszolás, lőszermentesítés).

A beruházás az Új Széchenyi Terv, Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) keretében valósul meg, uniós források felhasználásával.