Az Abony és a Tisza közötti 13,4 km hosszú, 2x2 sávos és leállósávos úton tizenhárom műtárgy, egy darab kétoldali komplex és egy darab kétoldali egyszerű autópálya-pihenő, valamint két csomópont és kilenc különszintű keresztezés lesz. A 13,4 km hosszú munkaterületből 9 km a Zagyva-Tisza folyók közé esik, itt a kivitelezőnek végig ár- és NATURA 2000-es területen kell dolgoznia, a talajviszonyok az útépítés szempontjából nagyon kedvezőtlenek. Ahhoz, hogy autópályához alkalmas, azaz megfelelő teherbíró képességű altalajt lehessen előállítani több, mint 2,2 millió köbméter földmunkára van szükség, melynek kivitelezési költsége közel 12,5 milliárd forint.
A második szakasz egy darab 416 m hosszú ártéri hidat, egy 756 m hosszú új Tisza hidat és egy kisebb pályahidat tartalmaz. A talajviszonyok itt is nagyon speciálisak, mert a nyomvonal a Tisza árterületén halad. Ebből kifolyólag töltésalapozást kell végezni, amely szükséges a kellő teherbírású altalajhoz. A három híd költsége nettó 22,3 milliárd forint.
A Tiszától Fegyvernekig tartó szakasz hossza 13,2 km. Az út kétszer kétsávos lesz, elválasztó sávval, leállósávval. A szakaszon két csomópont, tizenegy műtárgy, húsz kilométer földút, öt kilométer országos közút, hat kilométer zajárnyékoló fal, kétoldali tengelysúlymérő hely épül. A Tisza és a Tisza holt ágának közelsége miatt a talajviszonyok nagyon kedvezőtlenek az útépítés szempontjából, a jelentős belvíz miatt a földmunka és a vízelvezetés valamint a víztelenítés a kivitelezési költség harmadát teszi ki, azaz közel 10 milliárd forintot.
A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. október 22-én átadta mindhárom munkaterületet a nyertes vállalkozóknak. Jelenleg a kivitelezés megkezdéséhez szükséges előkészítő munkák folynak: építési ütemterv készítése, a szállítóútvonalak állapotfelmerése, előzetes környezetvédelmi monitoring stb. Ezt követően várhatóan novemberben mindhárom szakaszon megindulhat a műtárgyak próbacölöpözése, valamint az előkészítő munkálatok (cserje- és bozótirtás, humuszolás, lőszermentesítés).
A beruházás az Új Széchenyi Terv, Közlekedés Operatív Program (KÖZOP) keretében valósul meg, uniós források felhasználásával.