Nem titok, hogy a VEMOCO egyes szolgáltatásai a legújabb modellek egy részében már elérhető, ezeket azonban csak egy viszonylag szűk réteg engedheti meg magának. A VEMOCO használatának egyetlen feltétele az ODB-II port megléte, mely az Uniós előírásoknak megfelelően szinte valamennyi 2001 után gyártott autóban megtalálható. A KSH 2013-as adatai szerint hazánkban mintegy 2,7 millió személyautó van forgalomban, melyek átlagéletkora 13 év. A potenciális célcsoport igen kiterjedtnek mondható, különös tekintettel arra, hogy számos gyártó már az EU direktíva életbe lépése előtt bevezette modelljeiben az ODB-II rendszert.
A VEMOCO azonban azoknak a hétköznapi sofőröknek készült, akik szeretnék vezetéshez kapcsolódó költségeiket a feltétlenül szükséges minimumon tartani. Ennek érdekében a rendszer igen kiterjedt költségoptimalizáló funkcionalitással rendelkezik, a percre kész műszaki állapotról szóló információk mellett a tényleges üzemanyag-fogyasztásról is képet kap a felhasználó, sőt az ezeket károsan befolyásoló manőverekre is figyelmeztet. A vezetési teljesítmény naplózásával segít a sofőrnek tisztába jönnie jellemző hibáival, így azok elkerülésére már tudatosabban figyelni tud, éves szinten akár 10 százalékot is megtakarítva az üzemanyagon, nem beszélve a kíméletesebb használatból eredő hosszabb élettartamról.
A jobb sofőrök azonban nem csak a mindennapos fenntartási költségeken spórolhatnak. A VEMOCO launch partnereként a Posta Biztosító Magyarországon először nyújt autó biztosítási konstrukciót a gépjárművezető közlekedési viselkedésen alapuló díjszabással, exkluzívan a VEMOCO felhasználóinak. „Nagy fegyverténynek tartjuk, hogy idehaza elsőként tudunk megjelenni olyan szolgáltatással, mely nálunk fejlettebb piacokon is csak mostanában kezd elterjedni. A munkánkat jelentősen megkönnyíti, hogy nem átlag-, hanem valós kockázaton alapuló díjakkal kalkulálhatunk, hiszen az ügyfél vezetési viselkedése határozza meg, hogy mekkora kedvezményt kap negyedévente a casco szerződése díjából." - véli Pandurics Anett, a Posta Biztosító elnök- vezérigazgatója.
A VEMOCO-ban a a Netrisk.hu is komoly lehetőséget lát. A partneri megállapodás értelmében a szolgáltatást a gyártó webshopján, a Posta Biztosítón és a netrisk.hu-n keresztül is megvásárolhatják az ügyfelek, utóbbi esetén a kedvezményes biztosítási konstrukcióval egy csomagban, de akár önállóan is. „A Netrisk újítói szerepköréhez kifejezetten illeszkedik a nyugaton már bizonyított és egyre inkább terjedő biztosítási telematikai rendszerek hazai bevezetésének támogatása. Üzleti modellünk alapvetően a fogyasztói tudatosságra épít, ennek fényében szinte magától értetődő, hogy ügyfélkörünknek egy olyan kézzelfogható eszközt kínáljunk, ami kifejezetten ezt segíti elő. Örömünkre szolgál, hogy ennek az újszerű szolgáltatásnak a piaci bevezetésében kizárólagos külső partnerként működhetünk közre" - mondja Sebestyén László, a Netrisk.hu vezérigazgatója.
Az ODB-II rendszerhez hasonlóan az Európai Unió újabb vezetésbiztonság növelését megcélzó direktívát léptet életbe pár éven belül. Az úgynevezett eCall rendszerek baleset esetén automatikusan riasztják az illetékes mentőszolgálatokat, továbbá a pontos GPS koordináták révén a helyszínre navigálják azokat. A VEMOCO-nak köszönhetően nem kell új járművet vásárolnia annak, aki részesülni szeretne a szolgáltatás által nyújtott kiemelt biztonságból. A Magyar Autóklubbal együttműködve a VEMOCO 24 órás ügyfélszolgálatot üzemeltet, mely nem pontosan a fenti elveket valósítja meg, ugyanakkor nem csak komolyabb balesetek, hanem akár kisebb, de a továbbhaladást meggátoló meghibásodások esetén is segítséget nyújt. „Sokkal hatékonyabban tudunk teljesíteni, hiszen minden esetben pontosan tudjuk a meghibásodás mibenlétét, tudjuk milyen szerszámot, pótalkatrészt kell az embereinknek magukkal vinniük." - fogalmazta meg az együttműködés előnyeit Lovas Károly, a Magyar Autóklub főtitkárhelyettese.
„A fejlesztés során elsőrendű szempont volt, hogy bárki által értelmezhető és kezelhető legyen valamennyi funkció, ezt pedig az alkalmazások megtervezésekor is fokozottan szem előtt tartottuk. Lehet, hogy az egyes teljesítmény adatok pontos mibenlétével nincs mindenki tisztában, de azt akkor is egyértelműen látni fogja, hogyan csökkentheti a fenntartási költségeket, illetve mit tehet az autó aktuális problémájának elhárításáért." - véli Hegedüs Gábor, a VEMOCO Telematics Kft. partnere.