Nagybalyi Nándor, a WebEye Magyarország kereskedelmi igazgatója szerint számottevő megtakarítási lehetőség rejlik az üzemanyag-kutatások eredményein alapuló új megoldásokban. A szakember előadásából kiderült, hogy az üzemanyagszint mérésén túl annak összetételére, illetve hőmérsékletére vonatkozó adatok elemzésével csökkenthetik tovább kiadásaikat a szállítmányozással foglalkozó vállalatok. A betöltött üzemanyag összetételének vizsgálatával például meghatározható a biodízel aránya. Amennyiben ez túlságosan magas, a motor csak kisebb hatásfokon tud működni, kevesebb lesz az azonos üzemanyag-mennyiséggel megtehető kilométerek száma, vagyis kevésbé gazdaságos a gépjármű fenntartása. „Legújabb fejlesztéseinknek köszönhetően ma már nemcsak az üzemanyagszint változásairól kaphatunk egyre pontosabb információkat, hanem az üzemanyag összetételét is vizsgálhatjuk. Ennek köszönhetően feltérképezhetővé válnak az esetleges üzemanyag-minőségi problémák, amelyek ismeretében a vállalatok kiküszöbölhetik az ebből eredő gépjármű amortizációkat, és ezáltal jelentős költségek takaríthatók meg" - mondta Nagybalyi Nándor.
A felhasznált üzemanyag összetételének elemzésén túl a költséghatékonyság tovább javítható az optimális abroncsnyomás folyamatos fenntartásával. Lenkó Gergő, a CNW Rendszerintegrációs Zrt. vezető tanácsadója előadásában arra hívta fel a figyelmet, hogy az abroncsnyomás valós idejű ellenőrzésével akár kettő-öt százalékkal csökkenthető a járművek üzemanyag-fogyasztása. Ideális nyomásérték esetén ráadásul az amortizációs költségek is alacsonyabbak lesznek, mivel az optimális guminyomás nemcsak az abroncsok élettartamát növeli, de a járművek féktávolságát s ezzel a fékpofák kopását is csökkenti. Az abroncsnyomás ellenőrzése emellett a közlekedés biztonságának fokozásához is hozzájárul: javul a gépjármű úttartása, illetve csökken a defektek előfordulási esélye. Mivel a járművek váratlan leállásának oka harminc százalékban a nem megfelelő abroncsnyomásra vezethető vissza a WebEye Magyarország adatai szerint, az ilyen jellegű meghibásodások kivédésével megelőzhető a fuvarfeladatok késedelmes teljesítésének harmada és az ebből fakadó anyagi kár is.
Az optimális abroncsnyomás fenntartása érdekében a CNW Rendszerintegrációs Zrt. és a WebEye Magyarország egy olyan új megoldást fejlesztett ki, amely folyamatosan monitorozza a guminyomást, az értékek veszélyes szintű változása esetén pedig azonnal riasztást küld. A szolgáltatás a WebEye nyomkövető rendszerébe integráltan működik, így nemcsak a járművezető, hanem a fuvarszervező is valós idejű információkkal rendelkezhet a tehergépkocsi és az abroncsok helyzetéről, állapotáról. Az új megoldás további előnye, hogy az abroncsnyomáson túl a gumik hőmérsékletét is folyamatosan ellenőrzi, megelőzve ezzel a kerekek túlhevüléséből fakadó defektek bekövetkezését. „Az abroncsnyomás-ellenőrző rendszer használatával számításaink szerint akár három százalékkal csökkenthető a tehergépkocsik fogyasztása, és akár húsz százalékkal növelhető az abroncs élettartama. Mindennek eredményeként járművenként átlagosan évi 560 ezer forintot takaríthatnak meg a fuvarozók - hangsúlyozta előadásában Lenkó Gergő.
Az adatok tárolására és továbbítására szolgáló, ID chip technológiával készült érzékelőket a szakember elmondása szerint a felniken helyezik el, ezzel biztonságosabbá és pontosabbá téve a nyomásmérést. Egy esetleges kerékcsere alkalmával elegendő a jármű fedélzetén elhelyezett készülékben lévő chipek cseréje, a készülék nem igényel programozást ilyen esetben, amivel a fuvarozók időt és energiát spórolhatnak meg.