Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Scania olajok a piacon
A Scania 12 évvel ezelőtt egy különleges olajtesztelési programot indított el kutatólaboratóriumában. Ennek során 50 különböző motorolaj és 30 sebességváltó-, illetve differenciálmű-olaj tesztelését végezték el nemcsak laboratóriumi, hanem valós üzemi körülmények között is, a sarkkörtől az Egyenlítőig mindenféle időjárásban és éghajlaton.

A kutatások eredményeképp a Scania olyan saját márkanevű olajcsaláddal lépett a piacra, amelyek hosszútávú üzemeltetés esetén is megtartják kenési képességüket és nem rakódnak le a főegységekben, károsítva azokat. A normál szabvány szerinti E2, E4, E6 és E7 kategóriájú olajok között legmagasabb minőségűnek számító, E7-es Scania olaj normál üzemi körülmények közötti használatra ajánlott, míg az LDF és LDF2 ennél magasabb minőséget képvisel, mivel különlegesen hosszú távon használt járművekbe szánták kifejlesztői.

Az LDF-olajokat a normál üzemeltetésnél sokkal keményebb körülmények között, hosszú csereperiódussal tesztelték, mielőtt leeresztették és megvizsgálták volna a motor és más fődarabok alkatrészeit, a lerakódást és kopást ellenőrizve. A vizsgálatok bizonyították, hogy az LDF-olajok az extrém üzemeltetési körülményeket és a szélsőséges klímaviszonyokat is elviselik, mivel használatukkor nem keletkezik lerakódás és a kopás minimális.

A Scania a motor mellett a differenciálműre és a sebességváltóra is nagy figyelmet fordít, ezért az ezen alkotórészekbe szánt olajok is a legmagasabb követelményeknek felelnek meg. A tesztek során a Scania olajok itt is kimagaslóan jó ellenállóképességet mutattak az elfáradással szemben, lerakódások nem keletkeztek, így az olajok egyértelműen növelik a hajtáslánc élettartamát és fokozzák az üzemelés gazdaságosságát.

A 2008-ban gyártott és az ezután átadandó Scania járművek motorját már gyárilag a legjobb minőségű, Scania LDF2 olajjal töltik fel. Emellett szeptembertől a hazai Scania márkaszervizek is Scania olajat töltenek a motorokba, mivel ez érezhető előnyökkel szolgál a jármű üzemeltetésében is.

A márkaszervizekben használt sebességváltó- és differenciálmű-olajok 208 literes hordó és 1000 literes IBC konténer kiszerelésben is megvásárolhatók, míg a motorolajok 5 literes utántöltő kanna, 208 literes hordó és 1000 literes IBC konténer kiszerelésben kaphatók.

A Scania motorolajok:
- Scania E7, Engine 15W-40
- Scania LDF, Engine 15W-40
- Scania LDF2, Engine 10W-40

A Scania sebességváltó-olajok:
- Scania STO 1:0, Gearbox 80W-90
- Scania STO 1:0 High Performance, Gearbox 75W-90

A Scania differenciálmű-olajok:
- Scania STO 1:0, Axle 85W-140
- Scania STO 1:0, Axle 80W-140
- Scania STO 1:0 High Performance, Axle 75W-140