Anno


1835-ben az MTA levelező tagjává, 1838-ban rendes tagjává választották. 1837-ben a legveszélyesebb sziklazátonyok kirobbantásával befejeződött a vaskapui vízi út építése a Dunán, amelynek tervezésében és kivitelezésében is oroszlánrésze volt. Tervei alapján elkészült a Fertőt lecsapoló csatorna, amely a Hanságon biztosította a gazdálkodást.
Több jelentős vízügyi művet írt:
Introductio in praxim triangulationis (Pest, 1827);
A buda pesti állóhíd tárgyában (Pest, 1838);
Néhány figyelmeztető szó a vaskapui ügyben (Pest, 1838);
A sebesség fokozatáról folyóvizeknél, felvilágosítva egy a Dunán mért keresztmetszés és abban talált sebességék által. (A Magyar Tudós Társaság Évkönyve, 1845).
1846-ban a Tisza szabályozásának tervét két változatban is elkészítette, de többre már nem futotta az erejéből, mert április 8-án a Tiszavölgyi Társulat ülésén a pesti Károlyi-palotában szívroham végzett vele.
A Tisza szabályozása végül az ő tervei alapján készült el.